Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

πλυντηριο πιατων η πλυσιμο στο χερι

Άγιος Γρηγόριος: Ο ευφυής αδελφός του Μεγάλου Βασιλείου

Ο Άγιος Γρηγόριος Επίσκοπος Νύσσης τιμάται από την Εκκλησία στις 10 Ιανουαρίου εκάστου έτους.


Ο Άγιος Γρηγόριος γεννήθηκε στη Νεοκαισάρεια του Πόντου το 332 μ. Χ. και ήταν αδελφός του Μεγάλου Βασιλείου. Παίρνει την ίδια μόρφωση με τον μεγάλο του αδελφό, ξεχωρίζει δε κι αυτός για την ευφυΐα του, την επιμέλεια του και την φιλοσοφικότατη ιδιοφυΐα του και είχε χειροτονηθεί αναγνώστης.


βημα του σαρωνικου



  • Τέλος το «Τατουάζ»: Αναβρασμός στον Alpha - Το SMS που τους «πάγωσε» (pics)


Ο Γρηγόριος νυμφεύεται τη Θεοσέβεια, (πραγματικά αγία γυναίκα), που γρήγορα την αρπάζει ο θάνατος. Ισχυρός χαρακτήρας καθώς ήταν, δεν απελπίζεται, και στα σαράντα του χρόνια γίνεται επίσκοπος Νύσσης (σήμερα Νεμσεχίρ), μιας κωμοπόλεως της Καπαδοκίας.


κομμωτηρια ηρακλειο κεντρο

Οι Αρειανοί, όμως, του έφεραν μεγάλες ενοχλήσεις. Αντιλαμβανόμενοι, ότι στο πρόσωπό του η αίρεσή τους θα είχε σπουδαιότατο πολέμιο, σχεδίασαν να τον εξοντώσουν. Τον κατηγόρησαν λοιπόν, ότι εξελέγη Επίσκοπος αντικανονικά και σφετερίσθηκε χρήματα της Εκκλησίας.


πλυντηριο πιατων η πλυσιμο στο χερι

Τις κατηγορίες υπέβαλε κάποιος με το όνομα Φιλόχαρης, όργανο των Αρειανών, προς τον διοικητή του Πόντου Δημοσθένη, προς τον οποίο ο Μέγας Βασίλειος έγραψε και επιστολή. Για την κατηγορία της καταχρήσεως παρακάλεσε να γίνει ο έλεγχος για να δειχθεί η συκοφαντία, για την αντικανονική χειροτονία λέγει ότι η ευθύνη είναι δική του, διότι αυτός χειροτόνησε και ότι, σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σωστό να δικάσει επί της υποθέσεως αυτής σύνοδος Επισκόπων, των οποίων η εκκλησιαστική θέση δεν ήταν σε κανονική τάξη.

Η επίκληση του Βασιλείου απέβη άκαρπη. Ο αυτοκράτορας Ουάλης ήθελε να αποφευχθεί το θέμα. Το 376 μ. Χ. ο Γρηγόριος καθαιρείται ερήμην από σύνοδο Αρειανών Επισκόπων του Πόντου και της Γαλατίας. Και ο Γρηγόριος, καταδιωκόμενος, αναγκαζόταν να πλανάται και να κρύβεται. Η περιπέτεια έληξε τον Αύγουστο του έτους 378 μ. Χ., όταν απέθανε ο Ουάλης. Ο Γρηγόριος επανήλθε στη Νύσσα, όπου του επιφυλάχθηκε θριαμβευτική υποδοχή.

Κατά το φθινόπωρο του 379 μ. Χ. έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Αντιόχειας, η οποία συνήλθε ιδίως για την αίρεση του Απολλιναρίου. Ο Απολλινάριος, ερμηνεύοντας κατά γράμμα χωρίο της Αγίας Γραφής (κατά Ιωάννη α’ 14), υποστήριζε ότι ο Θεός Λόγος έγινε σάρκα, όχι σάρκα και ψυχή. Αρνήθηκε τον ανθρώπινο νου, την ανθρώπινη ψυχή και θέληση του Ιησού Χριστού ως στοιχεία διασπαστικά της ενότητός Του και αντίθετα προς την τελειότητά Του και αντικατέστησε τα στοιχεία αυτά με τη θεία επενέργεια. Δίδασκε, δηλαδή, στην ουσία, ότι ο Ιησούς Χριστός δεν είναι τέλειος Θεός ούτε τέλειος άνθρωπος.

Πολλοί νόμιζαν ότι ο Απολλινάριος δέχθηκε την επίδραση της πλατωνικής και νεοπλατωνικής φιλοσοφίας, αλλά το πιθανότερο είναι, καθώς πιστεύει ο Γρηγόριος Νύσσης, ότι αφετηρία στη χριστολογική του διδασκαλία είναι χωρίο επιστολής του Αποστόλου Παύλου (προς Θεσσαλονικείς Α’, ε’ 23). Στη Σύνοδο ο Άγιος ανασκεύασε τις κακόδοξες θεωρίες του Απολλιναρίου. Επίσης, η Σύνοδος του ανέθεσε αποστολή για την Εκκλησία της Βαβυλωνίας και με την ευκαιρία αυτή επισκέφθηκε και τους Αγίους Τόπους, όπως διαβάζουμε στο dogma.gr.

Ο Θεός τον αξιώνει επίσης, να γίνει το κυριότερο όργανο Του στη Β’ Οικουμενική σύνοδο, το 381 μ. Χ. στην Κωνσταντινούπολη, και κατατροπώνει στην κυριολεξία τους πνευματομάχους του Μακεδονίου, με «... τη μάχαιρα που δίνει το Πνεύμα και η οποία είναι ο λόγος του Θεού» (Προς Έφεσίους στ’ 17). Στις συζητήσεις εκείνες, ο Γρηγόριος ο Νύσσης τόσο πολύ είχε διακριθεί, ώστε ονομάστηκε «Πατήρ Πατέρων και Νυσσαέων Φωστήρ». Ο δε Μέγας Θεοδόσιος τον ονόμασε στύλο της Ορθοδοξίας. Πέθανε ειρηνικά, αφού άφησε πολύ αξιόλογα έργα: ερμηνευτικά, δογματικά, κατηχητικά, λόγους ηθικούς, εορταστικούς, εγκωμιαστικούς, επιταφίους και έναν επιμνημόσυνο στον αδελφό του Μέγα Βασίλειο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

γιγαντιες μεδουσες

Ένα ζευγάρι που έχει χωρίσει, μπορεί να ξαναλάβει την ευλογία της Εκκλησίας και να επιστρέψει στην «γάμου κοινωνία» αλλά το Μυστήριο, δεν επαναλαμβάνεται. Το ξέρατε; Γι αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει η «ανασύσταση γάμου». Μια ιδιαίτερα σύντομη τελετή, χωρίς «Ησαΐα» ρύζια και κουφέτα που απλά επιβεβαιώνει και θρησκευτικά την επανασύνδεση του ζεύγους. γιγαντιες μεδουσες Όπως είπαν στο dogma.gr οι υπεύθυνοι του γραφείου γάμων και διαζυγίων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, οι περιπτώσεις ανασυστάσεως γάμων είναι ελάχιστες. Μέσα σε έναν χρόνο δεν ξεπερνούν τις 10 με 15 εντός της Αρχιεπισκοπής, αφού δυστυχώς ο αριθμός αυτών που εμμένουν στην απόφαση του διαζυγίου είναι συντριπτικά μεγαλύτερος από αυτόν που έστω και μετά το δικαστήριο βρίσκουν τον τρόπο να ξαναζωντανέψουν τον γάμο τους. βυζαντινη επικη ποιηση Κουμπάρος εξακολουθεί να θεωρείται αυτός που άλλαξε τις βέρες στον αρχικό γάμο. αρεταιειο νοσοκομειο χειρουργοι

λυκειο ριου 2017

Αντισυνταγματική κρίθηκε η συνεχής παράταση παραγραφής των φορολογικών αξιώσεων με απόφαση του Β΄Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ωστόσο λόγω σπουδαιότητας το θέμα παραπέμφθηκε για οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου. στιγμιαια αντωνυμο Σε περίπτωση κατά την οποία η Ολομέλεια του ΣτΕ ταχθεί με την άποψη του εν λόγω Τμήματος, εκατοντάδες χιλιάδες εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις θα κλείσουν οριστικά και οι απώλειες στο δημόσιο κορβανά θα είναι ανυπολόγιστες. λυκειο ριου 2017 Ειδικότερα, τους συμβούλους Επικρατείας τους απασχόλησε περίπτωση εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων στην οποία, μετά από έλεγχο στα εισοδήματά της του έτους 2002, ο προϊστάμενος της Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου (ΔΕΚ) Αθηνών επέβαλε σε βάρος της κύριο φόρο 3.986.826 ευρώ και πρόσθετο φόρο 11.102.850 ευρώ, λόγω ανακριβούς δήλωσης. Από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών ακυρώθηκε το από 13.12.2010 φύλλο ελέγχου φόρου για το εισόδημα του 2002 και το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε...

αιας αντωνιαδης καρδιολογος τηλεφωνο

Νέο Προεδρικό Διάταγμα ορίζει το πότε θ' ανοίξουν τα σχολεία μετά τις διακοπές του καλοκαιριού αλλά και το πώς αυτά θα λειτουργήσουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2017 - 2018. Όπως αναφέρεται στο Προεδρικό Διάταγμα, για την λειτουργία των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων, το σχολικό έτος είναι η περίοδος που αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους. αιας αντωνιαδης καρδιολογος τηλεφωνο Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 21η Ιουνίου του επόμενου έτους. Η διδασκαλία των μαθημάτων αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους. Όταν η 11η Σεπτεμβρίου ή η 15η Ιουνίου είναι αργία, τα μαθήματα αρχίζουν την επόμενη εργάσιμη ημέρα ή λήγουν την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα αντίστοιχα. Για το σχολικό έτος 2017-2018 τα σχολεία θα ανοίξουν στις 11 Σεπτεμβρίου ημέρα Δευτέρα. ραδικια κοκκινα συντηρηση ξυλινων κουφωματων Οι χρονικές περίοδοι από 1 μέχρι 10 Σεπτεμβρίου και από 15 μέχρι και 21 Ιουνίου μπορ...